Bundesanstalt für Landwirtschaft und Ernährung

Projekte in den Förderprogrammen des BMEL, betreut durch den Projektträger BLE (PT BLE)

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Titel: Präferenz von nachhaltigen Lebensmitteln und Getränken unter jungen Erwachsenen in Europa: Triebkräfte, Barrieren und strategische Implikationen (SUSCHOICE)
Titel (englisch): Towards Sustainable Food and Drink Choices among European Young Adults: Drivers, Barriers and Strategical Implications
Akronym: SUSCHOICE
Beschreibung (dt.): Das SUSCHOICE Projekt hat drei Hauptziele: a) den Effekt unterschiedlicher makroökonomischen und strukturellen Faktoren sowie individueller Determinanten, welche die Präferenzen von nachhaltigen Lebensmitteln und Getränken beeinflussen in 5 europäischen Ländern zu untersuchen; b) die Regierungspolitik (nationale Forschungsstrategien bzw. Leitlinien) und die Marketingstrategie für den Konsum von nachhaltigen Lebensmitteln und Getränken zu analysieren und; c) auf diesen Ergebnissen basierend mögliche Fördermaßnahmen für den Konsum nachhaltiger Lebensmittel und Getränke zu testen.
Beschreibung (engl.): The SUSCHOICE project has three main objectives: (a) to identify the effects of different factors (macro, structural and individual) influencing consumers' sustainable food choices and; (b) to evaluate the possible strategies for promoting sustainable food consumption based on the different macro and structural conditions and individual life contexts; and (c) to test marketing strategies for promoting sustainable food consumption among young adults across different European countries. The project activities will be organized in six work packages. Four of them (WP2, WP3, WP4 and WP5) include research activities, while WP1 and WP6 are devoted to Administration and Management and Communication and Dissemination, respectively. WP2 'Analysis of macro and structural factors' is devoted to the research questions 'identification of drivers and barriers of sustainable food and drink choice' with regard to the institutional and socio-cultural context within which consumers elaborate food and drink choices. WP3 'Food and drink choice analysis' is devoted to the task 'identification of drivers and barriers of sustainable food and drink choice' with regard to the investigation of consumers’ choices. WP4 'Future trends' deals with identification of future trends, while WP5 'Identifying strategies' is devoted to the evaluation of institutional and business strategies for promoting sustainable consumption.
Laufzeit: Beginn: 01.10.2018 / Ende: 31.12.2021
Ausf. Einrichtung: Hochschule Geisenheim University - Zentrum für Ökonomie in Wein- und Gartenbau - Betriebswirtschaft und Marktforschung, Geisenheim
Themenfelder: Humanernährung, human nutrition
Förderprogramme: EU-Forschung
Schlagworte: Verbraucherverhalten, consumer behaviour, Klimaschutz, climate protection, Nachhaltigkeit, sustainability
Stichpunkte: SUSFOOD2 (Cofunded Call)
Förderkennzeichen: 2818ERA10B
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